Advertisement -header

kunjungan

Saturday, January 19, 2008

Demi masa, aku Lapar...

Subject makan ni memang favorite aku.

Aku still remember petua dari ‘mahzab sesat’ kawan aku ni, Zainal F.
Kalu pegi makan buffet, especially during Ramadhan – buka puasa, maklumlah bayar mahal, satu orang range dalam RM50- RM99++. So untuk memastikan makanan tak ‘membazir’, & berbaloi dengan harga yang telah dibayar, petuanya, jangan baca ‘Bismillah..’ ketika makan. Nas nya, kalu baca Bismillah, kita cepat terasa kenyang.. hehehe.

**Korang jangan le amalkan pula. Ni saja joke ketika perut aku tengah lapar nih.
Kepada si Zainal kita (if you read this post) jgn le marah. Joke aje... hehe..

Bila ada masa nanti, aku dedahkan lagi beberapa petua mahzab sesat
Muahahahaha..



Anyway If you drop by @ Taiping, Perak, meh aku rekomen beberapa makan place yang terbaik..

1. Mee Udang.. (gambar kat atas tu)
Lokasi : Di Kuala Septang(Port Weld)
Udang nye dah penuh sepingan, Mee,, terus hilang dari pandangan. Harga ada RM3, & RM5

2. Nasi + Gulai Ikan Sembilang + Teh Ais.
Lokasi: kat Trong, (jalan menghala ke Pantai Remis).
Makan nasi tu, aku syor taruh kicap(brand cap ayam) + gulai ikan sembilang. Makan dengan ikan sembilang, perghh.. sambil hirup teh ais.. Pergh..

3. Koeytiaw DOLI
Lokasi : Bandar Taiping, Sebaris dengan block 7-Eleven, or Bank Islam.
memang Power, brand DOLI dah established dan sinonim kat Taiping since 1980's lagi..

4. Bihun/Mee/Koeytiaw sup Daging.
Lokasi : Bandar Taiping, Pasar tani.
Daging dia fresh, segar bugar.. pergh..

Nanti kalu aku balik Taiping lagi, aku amik gambar and post kat sini..

No comments: