Advertisement -header

kunjungan

Wednesday, March 12, 2008

Ini Baru Betul-Betul Ho Liao! Ho! Ho! Ho!

PRU ke -12 sudah berakhir. Rakyat sudah pun membuat pilihan. Tak sabar untuk melihat perkembangan negeri Selangor dengan aliran pemerintahan yang baru ini..
Tak sabar aku untuk mengikuti episod baru dari sekarang hingga 4-5 tahun akan datang.

sumber: http://www.zaharuddin.net/

1. Apa akan jadi pada media TV(e.g. TV3 dan RTM) yang kini berada di dalam pemerintahan Negeri Selangor atau Kuala Lumpur yang kini dipimpin oleh PKR/DAP/PAS?

2. Apa akan jadi pada media cetak (e.g. The Star, NST, Utusan) yang berada di Kuala Lumpur?

3. Apa akan jadi pada PWTC, yang kita tahu setiap tahun tempat untuk UMNO bersidang? Kini dalam wilayah pemerintahan PKR/DAP/PAS?

4. Dan jangan lupa, kebanyakan pusat pentadbiran, Parlimen & etc berada di Kuala Lumpur- di dalam wilayah pemerintahan PKR/DAP/PAS

Masih beranikah media2 di atas memberi liputan yang berat sebelah?
Masih beranikah 'puak-puak' itu untuk mencetuskan kekecohan dan dipalitkan busuknya kepada pemerintahan PKR/DAP/PAS?

Oh ya, kalu anda masih ingat, bekas MB Selangor(Khir Toyo) yang terdahulu pernah 'menghadiahkan' penyapu bagi Pejabat-pejabat Tanah & Daerah dalam kawasan Selangor yang tidak perform berdasarkan 'Key Performance Indicator(KPI).

Agak-agak, layak tak Khir Toyo memenangi anugerah terulung Batang Penyapu tahun ini?.. Ini baru betul-betul Ho Liao! ...muahahahaha....

3 comments:

Unknown said...

ha ha ha... lu memang kelakar le bro.. tak teringat gua pasal cerita penyapu tu.. a'aah lah aku rasa patut ada satu ceremony anugerahkan penyapu kat dia.. subhanaallah... hukum alam cepat sungguh berpusing..

arialun said...

Ya.. Ada kala kita di atas, ada kala kita di bawah...

Meor Azam said...

ader pulak suara2 yg kater khir toyo dpt anugerah berus jamban jer...