Advertisement -header

kunjungan

Saturday, April 26, 2008

Mandi Sungai vs Mandi Pool

Entahlah.. between sungai & swimming pool, aku lebih teruja dengan sungai. Anak2 aku pun fikir mcm tu gak. Like Fater, Like Son. Aku rasa, one of the main reason is mandi sungai lagi banyak thrill.
Ya..ya..ya.. of course mandi pool mmg fun sbb kalu nasib anda 'bertuah' dapat 'menjamu' mata melihat org2 berbikini, but then.. what? Air berbau klorin. waterfall pun tadak. Dah le tu, sometime nak mandi pun kena folow protokol, kena pakai swimsuit.
Bagi org kampung mcm aku ni sungai lagi best sbb;
1. Pakaian mandi ikut sesuka hati.
2. Air jenis lalu. Bukannye 'recycle'.
3. Dan lain-lain tu, macam Nabil-Raja Lawak Astri cakap.. Lu pikir la sendiri.....

Tahun ni je, bermula dengan trip ke Sungai Congkak-Hulu Langat bulan lepas, lepas tu ke mandi sungai di Taman Negara, semalam pula first time aku & family ke Hutan Rekreasi Kanching, somewhere in between Selayang and Rawang.. near Templer Park. Aku ingat tempat tu 'chokia' je.. tapi it's return to be one of the best picnic & swimming place kat Selangor ni.. more info dapat kan di sini..

Entrance ke Kawasan perkelahan Sungai Kanching.
Ada 7 tingkat lata/air terjun kat sini..tapi we all sampai kat tingkat 2 je lah.. kalu bini aku tak pregnant sekarang, memang level 7 aku sampai dah..




'Pool' dia luas. Memang puas lah mandi kat sini...


No comments: