Advertisement -header

kunjungan

Sunday, June 29, 2008

What a coincidence?.. Hmmm....

A few days ago selepas kes terbaru sodomy' dibuat ke atas DSAI oleh Saiful Bukhary Azlan, Aku dah boleh 'baca' tindakan berikut:

1. Awal-awal Pak Lah dah declare that BN Government was not behind this.
2. Supporting image & articles to show who is this mole in PKR is:-
a. Sultanmuzaffar - dlm post "Lu Fikirlah Sendiri.."
b. Rocky Bru dlm post "Coffee boy.."
c. Mr Vernom- Mgr Ning Baizura dlm post "Enough is Enough"

My personal view:

1. Plot 'sodomy' untuk kenakan DSAI utk kali ke-2 tak akan berjaya, or at least kureng ummph.
Plot ni nampak sangat 'kebodohannnya' dengan 2 sorotan tindakan yang aku mentioned kat atas tadi.

2. Aku yakin, DSAI lebih prepare for this time. In fact, aku yakin DSAI dah prepare for the worst! But then... again, mungkin DSAI or PKR tersilap catur sbb tidak melakukan background check terhadap si mole Saiful ini...

3. DSAI tak sebodoh itu untuk melakar kes sodomy pada ketika 'Government in waiting' akan terbentuk.

4. Wag the Dog. Pernah lihat citer nie? Untuk alikkan sesuatu isu, kita create isu lain, yang lebih sensasi. Tahukan apa isu sekarang dengan TPM & wife.. ataupun sekadar preparation untuk mengalihkan dari isu minyak yang rumous semakin hangat diperkatakan akan naik lagi ke RM3.15 seliter?

5. Lagi banyak plot konsiprasi dibuat, semakin longgar kepercayaan rakyat Malaysia kepada BN. Lagi mengundang kebencian kepada BN. Sungguh.. aku tak tipu.. kita tengok jee nanti plot citer ni ke mana..

arialun: penganalisis jenayah.

6 comments:

Letting the time pass me by said...

I really dont understand? Why does Anwar want to promote a mere person who just join into Pakatan Rakyat for 3 months to become his personal speacial assistant? Is the PKR does not have anyone else that is capable and they need to appoint a dropout from Uniten to become the special assistant to DSAI?

Look at YB Dr Wan Azizah comments;
This morning party president Dr Wan Azizah Wan Ismail said that Saiful was a volunteer who joined to help the party during the general election period three months ago.
She added that little was known of him and that no background check was done on him as he was just a volunteer. He later become a special assistant to Anwar.


I am in a great concern here...Can PKR really form a government, when they not even bother to do a thorough background check on a person to be taken as the special assistant to the "PM-in-Waiting"?

arialun said...

Yes.. indeed you are sharing my concern as well as Jeff Oii.

as quoted by Jeff: "Meanwhile, I strongly suggest all parties in Pakatan Rakyat filter thoroughly all their newly recruited cadres and volunteers to prevent moles from being planted within."
http://www.jeffooi.com/2008/06/the_pain_of_sodomy_2.php

Memang nampak seperti ada kelemahan juga dlm PKR ini. Something that seriously need their attention hre.. let see where the story goes ya..

arialun said...

sorry.. here is the correct link.

http://www.jeffooi.com/2008/06/the_pain_of_sodomy_2.php

Unknown said...

Plot 'sodomy' untuk kenakan DSAI utk kali ke-2 tak akan berjaya, or at least kureng ummph.
Plot ni nampak sangat 'kebodohannnya' dengan 2 sorotan tindakan yang aku mentioned kat atas tadi.


Teori tuduhan sodomy yang dibuat-buat ini dinyatakan sendiri oleh Anwar. Ini bermakna teori yang dikeluarkan merupakan satu bentuk alasan untuk mempertahankan diri.

Sebagai insan biasa dan tidak sempurna, tidakkah anda terfikir bahawa alasan yang mengatakan semua yang berlaku merupakan satu bentuk teori konspirasi itu alasan yang kureng ummph atau mencerminkan 'kebodohan'.

Jika benar, BN/UMNO membayar atau mengugut atau berkosnpirasi untuk menjatuhkan Anwar, tidak mungkin ia dibuat dengan taktik yang sama atau mempertaruhkan budak lelaki lembik yang sekali tumbuk pun boleh terus pengsan?

arialun said...

Dear Suara,

Disebabkan 'mereka' mengguna isu yang samalah, dan selagi tidak tidak dibuktikan sebaliknya, saya masih mengangap ia satu bentuk konspirasi, tidak kira siapa yang merancangnya. Dan..YA, memang nampak 'bodoh'.

Oh ya saudara Suara sendiri yang mengatakan jika benar "BN/UMNO" yang melakukan.
Saya tidak menuduh mereka, sebaliknya hanya sekadar mngatakan Pak Lah cepat2 menafikannya. Malah, itulah yang sepatutnya, kerana sebagai pemimpin, kita perlu cepat membersihkan diri kita dan team/parti kita, sebagai mana DSAI hari ini menfailkan laporan bahawa dia difitnah.

Jadi?
So, mari kita sama-sama ikuti ke mana plot ini akan menuju. Sungguh menarik percaturan politik Malaysia hari ini, tidak seperti yang lepas2... :-)

stylo-kiddo said...

Sebagai orang Islam dan Melayu, aku rasa sedih dan malu dengar berita pasal 'sodomy' ni..

Di sini ada 2 view,

View 1 :

Kalau ia memang satu konspirasi untuk jatuhkan DSAI, mengapa seorang Islam itu sanggup memfitnah saudara seagama ( walaupun bermusuhan ), kerana sudah terang-terangan di dalam Al-Quran tertulis MEMFITNAH itu lebih teruk daripada membunuh. Perbuatan ini adalah perbuatan orang munafik sebagaimana yang fitnah yang dilakukan oleh golongan munafik terhadap Saidatina Aishah RA.

Kepada Saiful Bukhari, bersumpahlah atas nama Allah kalau dakwaannya itu benar dan dengan kerelaan sekiranya dia dianiaya, kerana kebenaran itu akan terserlah juga akhirnya. Jangan kerana kebendaan atau dipaksa oleh pihak tertentu anda sanggup mengaku anda diliwat.


View 2 : Aku tak nak menuduh DSAI sanggup melakukan perbuatan terkutuk itu..Tapi seruanku kepada DSAI kalau betul DSAI buat, tolonglah jangan jadi pemimpin.

DSAI mempunyai hak untuk mempertahankan diri dan bersumpahlah juga atas nama Allah yang DSAI tidak melakukan perbuatan itu.Berani kerana benar, takut kerana salah..

Kepada kedua-dua pihak, muhasabahlah diri, fikirkan akan dosa dan balasan kalau menganiayai orang, kerana Allah SWT sahaja Yang Maha Adil, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Sekali lagi aku menjerit dan memberi ingatan,'Wahai umat Islam, dikala kita sedang berbalah dan fitnah-memfitnah berleluasa, puak-puak kafir sedang memerhati dan mentertawakan kita.

"KEBENARAN AKAN TERSERLAH JUGA AKHIRNYA".